Intézményünk oktatási filozófiája a korszerű, innovatív üzleti iskolák módszertanát követi. Hitvallásunk a következő pontokon illeszkedik az innovatív üzleti iskolák metodológiájához, melyet Mintzberg is megfogalmazott.
Intézményünk különös hangsúlyt helyez arra, hogy kizárólag gyakorló menedzsereket képezzen, hiszen a gyakorlati tapasztalatok, a valós munkahelyi példák az „osztálytermet” a tanulás termékeny szintérévé változtatják. Képzésünkben arra törekszünk, hogy hallgatóinkat saját tapasztalataik megértésén és megmagyarázásán, illetve a már meglévő menedzseri tapasztalatainak elméletekkel való alátámasztásán keresztült tanítsuk a piac által igényelt ismeretekre. Hisszük, és az elmúlt 19 év oktatási tapasztalata számos alkalommal szembesített azzal a ténnyel, hogy a gyakorlat nélküli hallgatóink számára az elméletek csak megtaníthatók, de az a plusz, ami ezek értelmezéséhez, alkalmazásához szükséges, át nem adhatók.
Menedzserképzésünk testre szabott, ennek megfelelően tantervünk flexibilis. A konzultációk nem egy megszabott mederben folynak, a hallgatók problémáit helyezzük középpontba, és azokat dolgozzuk fel. Ehhez olyan tanárok nyújtanak segítséget, akik segítik és előremozdítják a csoporton belüli interakciót és tapasztalatcserét. Ezen felfogás szerint képzésünk „tapasztalatok és jó megoldások tőzsdéjeként” is jellemezhető.
Meggyőződésünk, hogy a gyakorló menedzserek jóval kevesebbet tudnak tanulni tapasztalat útján abban az esetben, ha nincs meg hozzá a megfelelő eszközük, amivel azokat osztályozni, elemezni és szintetizálni tudják. Az általunk biztosított elmélet segít strukturálni, tudatosítani a működő és nem működő, a jó és a rossz gyakorlati megoldásokat, és eszerint kategóriákba sorolni saját és mások már meglévő tapasztalatait. Hallgatóink olyan elméleti segítséget kapnak, amellyel elemezhetik és magyarázhatják a munkahelyi feladatvégzésük és hozott döntéseik helyességét vagy helytelenségét. Ösztönös menedzserekből tudatos menedzserekké válnak.
Képzésünk „alkalmazás-orientált”, vagyis fontosnak tartjuk, hogy olyan tudást és készségeket biztosítsunk a hallgatóknak, melyet lehetőleg azonnal alkalmazhatnak és használhatnak a saját szervezeteikben. Ugyanakkor a képzésnek előremutatónak is kell lennie, hiszen túl kell mutatni a promt problémamegoldáson.
A fent említett célokat a menedzserképzési módszerek széles tárházának alkalmazásával érjük el, vagyis estettanulmányok mellett, hallgatóknak saját és „idegen” valós szervezeti problémákat kell megoldaniuk, kollaboratív csoportokban kell egymástól és egymással tanulniuk, „működő” elméleteket kell egyénileg és tanári segítséggel elsajátítaniuk, biztonságos környezetben a tudásukat kipróbálniuk, azokkal kapcsolatosan előgyakorlatot szerezniük. Intézményünkben az esettanulmányaink „túlérnek” az osztálytermen, hallgatóink megtanulnak lehetőségeket felismerni, kétértelmű feladatokat megoldani, és kreatív, eredeti megoldásokat találni. Továbbá, megfelelő helyszínt biztosítunk a tapasztalatokon való elmélkedésre, valamint kimagasló szakmai tapasztalattal rendelkező gyakorló menedzsereket hívunk meg, akik a „jó gyakorlat” bemutatásán túl, olyan légkört teremtenek a hallgatók körében, amely a tárgyi tudás mellett ösztönzi a társas eszmecserét.
Képzésnek hozzá kell segíteni a menedzsereket ahhoz, hogy kifejleszthessék azt a képességüket, hogy minél több forrásból tudjanak információt szintetizálni, és értékelni tudják a jelenségek és döntések összefüggéseit. Ezt a képzés során a tananyagok sokszínűségével, a rendelkezésre álló képzési források, cikkek, szemelvények, magyarázatok, példák széles tárházával kell támogatni.
A 21. században már nem lehet sikeresen menedzselni a szervezeteket úgy, hogy a menedzserek csak a saját szűk menedzseri környezetükkel legyenek tisztában, ezeknek a problémáit ismerje és csak az azzal kapcsolatos speciális tudással rendelkezzen. Mára a menedzserképzésben alapvető a nemzetközi hálózatok megléte. A hallgatói és oktatói hálózatokon keresztül a gyakorlati tudásátadás hatékonysága megsokszorozódik. A tanultak új tartalommal töltődnek fel. Intézményünk megalakulása óta egy, az Open University „nagy globális, 43 országból álló családjához” tartozik. 2000 augusztusában hat másik közép-európai partnerrel karöltve intézményünk megalapította az Open University Business School közép-európai stratégiai partnerei által alkotott hálózatot (Central and Eastern European Network). Ebben a hálózatban 12000 azonos tárgyat tanuló hallgató, egymással kommunikálva nemzetközi tapasztalatokra tehet szert.
„Tizenkilenc éve tudatosan egy olyan intézményt építünk, ahol a tudást nem az iskola falai, hanem diákjai és tanárai hordozzák. Egy olyan tanári kar, amely képes a gyakorlatban is választ adni napjaink menedzseri problémáira, illetve nyitott a hallgatók gyakorlati tapasztalatában lévő tudásra, valamint egy olyan tanulói közösség, amely akarja és képes a tanultak gyakorlati alkalmazására. Ezen alapelvek révén minden hallgatónk európai felkészültséget szerezve önmaga és vállalata sikerének, szakmai karrierjének hordozójává válik.”