Öt ország szakképző intézményeinek részvételével és az MDOE szakmai közreműködő partneri támogatásával elindult a “Best leadership practice in VET – Leadership for learning” K2 stratégiai partnerségi európai uniós projekt.
A pályázatban a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület, a magyar partner felkérésére, szakmai támogató partnerként vesz részt. A projekt célja annak vizsgálata, hogy az iskola tantestülete által elfogadott pedagógiai értékek, az ebből következő iskolai szervezeti kultúra, az iskola vezetésének vezetési stílusa, és mindezek megnyilvánulása az egyes pedagógus osztálytermi tanítási stílusára hogyan befolyásolják és szolgálják a tanulók eredményes tanulását.
Vajon meghatározható-e az adott körülmények között leginkább megfelelő pedagógiai stílus, aminek eredményeként maximalizálni lehet a tanulók tanulási motivációját és eredményét? És ha igen akkor ezt hogyan determinálja az iskola vezetésének gondolkodása és „stílusa”? Erre keresik a választ a projektben részt vevő intézmények, köztük a 2017. év “Innovative VET provider” díjjal kitüntetett rotterdami DA VINCI COLLEGE, és össze kívánják gyűjteni azokat a legjobb gyakorlatokat, amik alapján a tanulók tanulás-szeretete maximalizálható.
Az Egyesület vállalt feladata kettős: egyrészt a megismert jó gyakorlatokat az Egyesület (intézményi, illetve pedagógus támogatói) tagjai számára megosztja, és azokkal kapcsolatos véleményüket képviseli a projekt partnerek felé. Másrészt be kívánja vonni az intézményi tagjait a magyarországi jó gyakorlatok összegyűjtésébe, hogy azok szerepelhessenek a projekt ajánlásai között.
A projektben a következő intézmények vesznek részt:
- Randers Social- and Healthcare School (Dánia) – projekt vezető
- ROC Da Vinci Collage (Hollandia) – tag
- Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu (Finnország) – tag
- Cometa Formazione (Olaszország) – tag
- Közép-Európai Menedzsment Standard Központ (Magyarország) – tag
- Magyar Digitális Oktatásért Egyesület (Magyarország) – szakmai együttműködő partner